shahabestan

ما بر سر آن عهد که بستیم نشستیم

shahabestan

ما بر سر آن عهد که بستیم نشستیم

مشخصات بلاگ
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بوی بد سیگار

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳ ب.ظ

نشسته بودم روی نیمکت ایستگاه اتوبوس
کنار دستم دو تا جوون حدوداً 18-19 ساله نشسته بودن
یکیشون رو کرد به من و بعد از صاف کردن گلوش گفت؛
ببخشید حاج آقا
میشه یه سوال بپرسم؟
البته ببخشید که دهنم بوی سیگار میده ...
گفتم:
خواهش میکنم بفرما، اگه بلد باشم در خدمتم!
گفت:
واسه چی ما هر چی دعا می کنیم هیچ فایده ای نداره
انگار خدا اصلا نگاهمون نمی کنه

(خلاصه یه چند دقیقه ای کوتاه در این مورد صحبت کرد)

صحبتش که تمام شد گفتم:
معلومه که جوون مؤدبی هستی
اول صحبتت گفتی؛ ببخشید که دهنم بوی سیگار میده
وقتی می خوای با خدای خودتم صحبت کنی باید همینطوری باشی
بدون مقدمه صحبت نکن!
بگو خدای من! ببخشید اگه دهنم بوی گناه میده
ببخشید اگه دستم رنگ گناه گرفته
معذرت میخوام اگه به دلم چرک گناه نشسته
اینجوری که صحبت کنی خدا بیشتر بهت توجه میکنه
خوب نیست با گلایه برم و بخوام دست پر برگردم
بعدم بعضی از چیزایی که باعث استجابت دعا میشه رو براش شمردم
موانع استجابت رو هم تا حدودی گفتم

حالا نمیدونم شما دنبال چی بودین که به این مطلب رسیدین ولی یه سری مطالب مرتبط رو واستون لینک میذارم که دست خالی برنگردین؛

1) اسباب و  موانع استجابت دعا
2)  بوی بد دهان  |  علاج بوی دهان
3) چرا برخی دعا ها مستجاب نمی شوند؟
4) سیگار

 

  • سید جواد سادات شهابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی