shahabestan

ما بر سر آن عهد که بستیم نشستیم

shahabestan

ما بر سر آن عهد که بستیم نشستیم

مشخصات بلاگ
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نگاه متفاوت

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

دوران راهنمایی بود، یه مسابقه نقاشی برگذار کرده بودن از طرف مدرسه که منم شرکت کردم و اتفاقاً رتبه اول رو کسب کردم .. همین باعث شد که در مسابقات استانی شرکت داده بشم!.

روز مسابقه به اتفاق سایر شرکت کننده ها وارد سالن بزرگی شدیم، در وسط این سالن میز نسبتاً کوچکی بود که روی آن یک گلدان پر از گل و زیر آن پارچه ای چین خورده وجود داشت و دور تا دور این میز پر بود از صندلی ها، تا شرکت کنندگان روی آنها بنشینند و میز و گلدان روبرو را با هر ابزاری که خودشان میل داشتند به تصویر بکشند!

 

     

من هم سعی کردم زاویه ی مناسبی را پیدا کنم و شروع به نقاشی کنم .. امّا در ادامه این ماجرا اتفاق جالبی افتاد که باعث شد درس خوبی بگیرم..

 

میدونستم  که انتخاب زاویه در نقاشی شاید مهمترین مسئله باشه.! واسه همین هم خیلی دقت کردم و زاویه ای رو انتخاب کردم که نور پردازی و سایه روشن خوبی داشته باشه و چشمم رو هم اذیت نکنه .

اما وسط نقاشی متوجه شدم که بعضی از رنگ های اصلیم تموم شده ..

یه خورده دور تر از من یکی از شرکت کننده ها نشسته بود که ابزارمون یکی بود، بعد از اینکه کلی با خودم کلنجار  رفتم، تصمیم گرفتم مشکلمو بگم ولی همینکه نزدیکش شدم  دیدم نقاشی خودشو مخفی کرد تا من نبینم اما از رنگی که خواستم بهم داد.

یک لحظه از این حرکتش به فکرفرو رفتم ! آخه چرا نقاشیشو مخفی کرد؟ اون که زاویه ی دیدش با من فرق میکنه!..

بهش گفتم ما که زاویه ی دیدمون با هم فرق داره پس اصلاً تقلب معنی نمیده ..

سرشو انداخت پایین ، خندید و گفت : راست میگی حواسم به این نکته نبود!

من هم بعد از تشکر لبخندی زدم و برگشتم ولی دیگه ذهنم پر شده بود از اون منظره ای که از نقاشی دوستم دیده بودم ، آخه چقدر تفاوت؟ هردومون همون میز و گلدون رو میدیدیم و نقاشی میکشیدیم ولی نقاشی هامون هیچ شباهتی به هم نداشت!..

 ما خیال میکنیم که اگه صد نفر یک صحنه تصادف رو ببینن همه یک صحنه رو دیدن در حالی که اصلاً  اینطور نیست !!! بلکه این صد نفر، صد تا صحنه ی متفاوت از یک تصادف رو مشاهده کردن ..

درواقع هیچ دو نفری نمیتونن یک صحنه رو مثل هم ببینن! اینجاست که معلوم میشه چرا مردم اینقدر متفاوت از هم فکر می کنن و متفاوت از  هم تصمیم میگیرن..

بعد از مسابقه خیلی به این موضوع فکر می کردم و برایم مشخص شده بود که دلیل بسیاری از سوء تفاهم ها، کج فهمی ها و اختلاف سلیقه ها و   ... همین تفاوت زاویه ی دیده.

باید زاویه ی دیدمون رو درست کنیم..

 

  • سید جواد سادات شهابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی